Novice

Nekonvencionalna vprašanja najbolj uspešnih podjetnikov in kadrovnikov

Se ti zdi, da obstajajo stvari, ki si jih pri pripravi na svoj naslednji razgovor pozabil zapisati? Pripravili smo ti nabor netipičnih vprašanj, ki jih najbolj uspešni podjetniki in kadrovniki radi zastavijo svojim potencialnim zaposlenim.

  • Česa niste mogli vključiti v svoj življenjepis?

Richard Branson, ustanovitelj konglomeratnega podjetja Virgin Group, se rad pozanima o stvareh, ki niso “uradno” zapisane v življenjepisu.

  • Ali ste najpametnejša oseba, ki jo poznate?

Larry Ellison, izvršni direktor podjetja Oracle, pravi, da morajo njegovi bodoči zaposleni na to vprašanje odgovoriti z “da” oz. tehtno utemeljiti, kdo je pametnejši od njih. Pravi, da inteligentni posamezniki bolj učinkovito rešujejo izzive in navadno najdejo boljše rešitve.

  • Na lestvici od 1 do 10, kako čudni ste?

Tony Hsieh, ustanovitelj in direktor podjetja Zaposs, stavi na unikatnost posameznika. Biti drugačen je v njegovem podjetju dobra stvar, čeprav pravi, da je idealna vrednost nekje na sredini lestvice – če se nagibaš preveč proti desni si za ekipo verjetno malo preveč “skuliran”, če pa težiš preveč proti levi pa morda malo preveč…poseben.

  • Koliko sreče imate v življenju?

Še ena domislica Tonyja Hsieha, s katero preverja ali je kozarec kandidata na pol poln ali na pol prazen. Ekstremi tudi tukaj niso dobri, saj izbire vrednost 1 pomeni, da oseba ni zmožna identificirati zakaj se ji dogajajo slabe stvari in vzroke za to najverjetneje išče v drugih, intervjuvanec, ki izbere vrednost 10, pa ima verjetno pomanjkanje samozavesti in ni sposoben prepoznati, zakaj se mu v življenju dogajajo dobre stvari.

  • Kaj bi vaša bližnja oseba rekla, če bi jo povprašali o vaših lastnostih, ki jih obožuje ali pa jo spravljajo ob živce?

Kat Cole iz podjetja FOCUS Brands zaposlitvene razgovore rada začne s tem vprašanjem, ki od kandidatov za delovno mesto zahteva, da nase pogledajo z vidika tretje osebe, se sprostijo in odgovorijo bolj iskreno.

  • Stojite na površju Zemlje. Prehodite eno miljo proti jugu, eno miljo proti zahodu in eno miljo proti severu. Pot končate točno tam, kjer ste jo začeli. Kje ste?

Takšno vprašanje, s katerim se zlahka oceni inteligenčni kvocient posameznika, kakopak rad zastavi lon Musk, direktor podjetij Tesla in SpaceX.

  • Kaj ste počeli na svoj najboljši delovni dan, na dan, ko ste ob prihodu domov razmišljali, da opravljate najboljšo službo na svetu?

Miranda Kalinowski in Lori Goler, HR skrbnici pri podjetju Facebook, radi identificirata ali se kandidatovi interesi ujemajo s Facebookovimi cilji in vizijo.

  • V kakšno masko ste se nazadnje napravili?

V podjetju Warby Parkey je ključna vrednota »v delo, življenje in vse ostalo vnesti zabavo«, zato kadrovnikom na razgovoru za delovno mesto prav pride razlog, ki se skriva za izbiro zadnjega kostuma kandidata. Strokovnost in smisel za zabavo sta v tem podjetju cenjeni.

  • Opišite svojo izkušnjo, ko ste našli rešitev za analitično težaven problem.

Laszlo Bock, vodja kadrovskega oddelka pri podjetju Google, na podlagi tega vprašanja hitro identificira iz kakšnega testa je kandidat, ko se stvari zapletejo, hkrati pa dobi vpogled v to, kakšne probleme potencialni sodelavec prepoznava kot “zahtevne”.

  • Opišite svoje ozadje, poreklo.

Tudi Melanie Whelan, direktorica fitnes podjetja SoulCycle, zaposlitveni razgovor rada začne lahkotno. S tem vprašanjem preveri kako kandidat komunicira: je jedrnat, rad pripoveduje zgodbe, večkrat izgubi rdečo nit?

  • Če bi bili žival, katera žival bi želeli biti?

Stormy Simon iz podjetja Overstock pravi, da izbira živali pove veliko o kandidatovem razmišljanju in osebnosti. Zanimivo je tudi, da intervjuvanci, ki izberejo isto žival, le redko naštejejo enake značilnost s katerimi se lahko pri tej živali poistovetijo.

  • Povejte mi nekaj resničnega, glede česar se skoraj nihče ne strinja z vami.

Peter Thiel, soustanovitelj podjetja PayPal, rad preveri izvirnost kandidatovega razmišljanja, hkrati pa tudi pripravljenost na podajanje na drznih argumentov v stresnih situacijah.

  • Kako bi se opisali z eno besedo?

Dara Richardson-Heron,  direktorica organizacije YWCA, rada zaposli ljudi, ki natanko vedo, kdo so in si vzamejo nekaj trenutkov za razmislek, preden odgovorijo na zastavljeno vprašanje.

  • Kaj želite biti, ko odrastete?

Stewart Butterfield, soustanovitelj podjetja Flickr in direktor Slacka, s tem vprašanjem rad preveri kandidatovo željo po osebnem razvoju v prihodnosti. Daljši, ko je seznam področij, na katerih bi se kandidati radi razvili, stvari, ki bi se jih radi naučili, stvari, ki jih še niso imeli priložnosti doseči ali dokončati, bolj je zadovoljen.

  • Kaj bi o vas povedal nekdo, ki vas ne mara?

Stanley McChrystal, ustanovitelj svetovalnega podjetja McChrystal Group, rad preveri kako kandidat odreagira na neugodno situacijo, ko mora izpostaviti svoje slabe lastnosti pred nekom, ki odloča o njegovi karierni poti.

  • Opišite svoje neuspehe.

Jenny Ming, direktorici trgovine z oblačili Charlotte Russe in bivša direktorica podjetja Old Navy, je pomembno, da je kandidat pripravljen priznati svoje neuspehe. Posebno zanimivo ji je slišati kako je posameznik svoje neuspehe prešel in na kakšen način se je z njimi soočil.

Vir: mladipodjetnik.si