Prestal si začetno selekcijo, saj si s svojim življenjepisom v katerem so tvoje izkušnje in dela, ki si jih v preteklosti opravljal, že zbudil zanimanje potencialnega delodajalca. Zdaj te čaka naslednji preizkus: osebni razgovor, ki navadno traja pol ure – njegov namen je, da delodajalec spozna tvoje karakterne lastnosti.
Na začetku lahko pričakuješ vprašanja, kot so: »Predstavite se nam v treh minutah« ali »Povejte nam kaj več o sebi«. Ker takšna vprašanja nimajo podrobno opredeljene teme te lahko spravijo v zadrego:
- Naj predstavim svojo življenjsko zgodbo?
- Naj v nekaj stavkih predstavim svojo karierno pot?
- Naj predstavim svoje hobije in zanimanja?
- Naj predstavim svoje zadnje delovno mesto?
V resnici delodajalca navadno ne zanima nič od tega, saj te kadrovnik v primeru, da nimaš primernih izkušenj in kompetenc, ne bi povabil na razgovor :). To je tvoja priložnost, da ustvariš dober prvi vtis in izpostaviš stvari, ki bodo delodajalca prepričale, da si ti prava oseba za delovno mesto.
Priprava na vprašanje zahteva 2 glavna koraka:
KORAK 1: Prepoznaj specifične potrebe in želje podjetja za to pozicijo
- V oglasu za delo poišči namige in dodatne informacije, ki vsebujejo podatke o tem kaj si podjetje želi in kaj potrebuje od osebe, ki se bo pridružila podjetju.
- Osredotoči se na zahteve delovnega mesta – osredotoči se na vprašanja, kot so: »Kaj pričakujemo od kandidatov«, »Od vas pričakujemo« ali »Pogoji za zaposlitev«, saj ti razkrivajo, kaj je podjetju najbolj pomembno. Te podatke še posebej poudari v svoji predstavitvi.
- Preveri ton komuniciranja – če je zapis oglasa sproščen, duhovit in naslavlja kandidate na poseben način, lahko sklepaš, da je takšno tudi vzdušje v podjetju. V nasprotnem primeru, ko je oglas zapisan zelo formalno, konzervativno in brez osebnega nagovora, je takšno verjetno tudi delovno okolje. V takšnem podjetju se bo od tebe pričakovalo, da boš delo opravljal zelo resno in v spoštovanju poslovnega protokola.
- Ugotovi, kakšna sta kultura in klima v podjetju – spletna stran podjetja je zakladnica takšnih informacij. Bodi pozoren na način, s katerim se je podjetje opisalo v rubriki “O nas”. Ne spreglej tudi ključnih vrednot in vizije podjetja.
- Poišči podjetje na družbenih omrežjih – če najdeš veliko informacij o zaposlenih, slike iz pisarne ali morda celo iz neformalnih druženj, potem lahko sklepaš, da je splošno vzdušje v podjetju zelo sproščeno in osebno. V kolikor pa so vse informacije o podjetju zelo formalne, jih je zelo malo ali pa so vsebinsko vezane samo na poslovanje podjetja, bo zelo formalno tudi vzdušje v podjetju samem.
- Zapiši si ključne osebnostne lastnosti na podlagi podatkov iz vseh zgoraj naštetih virov; v kolikor prepoznaš, da je klima v podjetju bolj sproščena predlagamo, da izpostaviš lastnosti, kot so: »timska oseba«, »pobudnik sprememb« ali »navdušenec nad športom« in poudariš, da zaplet zate ne predstavlja “problema”, ampak “izziv”. V kolikor prepoznaš, da je podjetje bolj konzervativno ali se poteguješ za odgovorno pozicijo poudari, da si npr. »diplomirani mikrobiolog« ali »imam pet let izkušenj na področju prodaje«.
KORAK 2: Pripravi odgovor, ki te bo predstavil kot najprimernejšega kandidata
Zdaj je čas, da na podlagi vseh zbranih informacij ustvariš kratko predstavitev, ki bo prepričala potencialnega delodajalca, da si ravno ti delček, ki manjka podjetju. Pri oblikovanju odgovora si lahko pomagaš s stavki: »Sem… oseba,« in »Pri delu je moj pristop…«.
Vir: mojedelo.com